Do współpracy zaprasza licencjonowane i certyfikowane Biuro Rachunkowe Atoran

Outsourcing księgowości – na czym polega?

Funkcjonowanie każdego przedsiębiorstwa wiąże się z koniecznością zapewnienia pełnej obsługi księgowej oraz zajęcia się sprawami kadrowo-płacowymi. Rozwiązaniem wybieranym przez większość firm jest skorzystanie w tym zakresie z pomocy podmiotu specjalizującego się w usługowym prowadzeniu ksiąg rachunkowych. W Poznaniu wsparciem w obszarze rozliczeń z fiskusem i rachunkowości zajmuje się biuro Atoran. Przekonajmy się, co sprawia, że ta opcja stała się popularna.

 

Czym jest outsourcing?

Outsourcing polega na zleceniu części zadań niezbędnych dla funkcjonowania danego przedsiębiorstwa firmom zewnętrznym. Pozwala to na uzyskanie fachowego wsparcia bez konieczności tworzenia odpowiedniego działu i ponoszenia związanych z tym kosztów. Nie tylko redukuje to skalę obciążeń finansowych, ale też zapewnia dostęp do profesjonalnej obsługi w konkretnym obszarze. Wyspecjalizowany podmiot z danej branży dysponuje z reguły znacznie lepszą technologią w zakresie proponowanych usług, a ponoszone przez niego nakłady rozkładają się na wielu klientów, przez co oferta cenowa może być kształtowana na atrakcyjnym poziomie. Stosowanie outsourcingu daje sporo korzyści i umożliwia poświęcenie większej uwagi podstawowej działalności generującej przychód konkretnej firmy.

 

Dlaczego outsourcing sprawdza się w księgowości?

Pani liczy przy komputerze

W przypadku księgowości korzyści płynące z outsourcingu wiążą się zarówno z zaletami wynikającymi ze specjalizacji danego podmiotu – m.in. zatrudniania przez biuro fachowego personelu, dostępu do odpowiednich rozwiązań informatycznych czy wysokiego bezpieczeństwa przechowywanych danych – jak i z faktu, że dotyczące tego obszaru przepisy ulegają częstej zmianie, a konsekwencje pomyłek w rozliczeniach z fiskusem bywają kosztowne. Zawierając umowę z firmą zajmującą się obsługą księgową, nie trzeba się więc martwić ciążącymi na firmie zobowiązaniami formalnymi i można w pełni poświęcić się obsłudze własnych klientów.