Własna księgowa czy biuro rachunkowe?
Prowadzenie księgowości to obowiązek każdego przedsiębiorcy. Bez tego nie można mówić o wykonywaniu działalności gospodarczej zgodnie z przepisami prawa. Wielu właścicieli firm, którzy dopiero wkraczają na rynek, poszukuje najlepszej metody dokonywania rozliczeń. Poniżej poznasz wady oraz zalety dwóch najpopularniejszych sposobów.
Jakie są zalety outsourcingu księgowego?
Wśród kluczowych zalet należy wskazać przede wszystkim znaczącą oszczędność finansową. Opłata za świadczenie usług księgowych jest o wiele niższa niż koszty związane z zatrudnianiem pracownika. Stosunek pracy wymaga nie tylko comiesięcznego wynagrodzenia dla księgowej, ale i uiszczania składek ZUS oraz wpłat do PPK.
Warto wiedzieć, że biura rachunkowe oferują dodatkowe usługi, które mogą jeszcze bardziej ułatwić prowadzenie firmy. Zajmujemy się nie tylko księgowością, ale również świadczymy usługi kadrowe w Poznaniu. Tym sposobem przedsiębiorcy mogą powierzyć nam dwa najbardziej wymagające obszary związane z wykonywaniem działalności gospodarczej.
Czy w ogóle warto zatrudnić własną księgową?
Różnica, która niekiedy determinuje wybór własnej księgowej, to możliwość posiadania pracownika „na miejscu”. Ta cecha jest ważna głównie dla większych przedsiębiorstw, zatrudniających nie jedną osobę, a cały zespół. Trzeba podkreślić, że to kosztowna opcja. Niezbędne jest bowiem ponoszenie nie tylko kosztów związanych ze stosunkiem pracy, ale i z przygotowaniem oraz utrzymaniem miejsca pracy.
Warto wspomnieć również o kwestii odpowiedzialności za potencjalne błędy. Biuro rachunkowe odpowiada za pełną wartość szkody, natomiast księgowa jako pracownik tylko do trzykrotności jej wynagrodzenia. W przypadku znaczących błędów przedsiębiorca-pracodawca musi liczyć się ze stratą.