Blog
Własna księgowa czy biuro rachunkowe?
Prowadzenie księgowości to obowiązek każdego przedsiębiorcy. Bez tego nie można mówić o wykonywaniu działalności gospodarczej zgodnie z przepisami prawa. Wielu właścicieli firm, którzy dopiero wkraczają na rynek, poszukuje najlepszej metody dokonywania rozliczeń. Poniżej poznasz wady oraz zalety dwóch najpopularniejszych sposobów.
Faktury – co musisz o nich wiedzieć?
Trudno wyobrazić sobie wykonywanie działalności gospodarczej bez wystawiania faktur. To podstawowy dokument sprzedaży. Niepoprawne fakturowanie, czyli takie, które narusza przepisy prawa, może skutkować wieloma negatywnymi konsekwencjami. Mowa tu choćby o karach finansowych. Poniżej przeczytasz, co warto wiedzieć.
Jak przeprowadzić remanent?
Remanent to nic innego jak inwentaryzacja, która ma na celu wykazanie, jakie towary znajdują się w posiadaniu przedsiębiorcy. Chodzi o takie produkty, które do ostatniego dnia roku nie zostały przez niego sprzedane. Proces można przeprowadzić na 3 metody. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić oraz poznasz praktyczne wskazówki.
Czym charakteryzuje się spółka partnerska?
Spółka partnerska może być założona tylko przez ściśle określone podmioty. To podstawowa cecha, która wyróżnia ją na tle pozostałych spółek. Jej szczególny charakter wynika z celu, jaki ma pełnić. Poniżej poznasz zwięzłą charakterystykę spółki partnerskiej oraz garść przydatnych informacji.
Kto może zdecydować się na ryczałt?
Każdy przedsiębiorca musi wybrać odpowiednią formę opodatkowania. Powinien tego dokonać w toku rejestracji działalności gospodarczej, czyli jeszcze przed rozpoczęciem jej wykonywania. Przepisy prawa przewidują kilka metod rozliczania. Jedną z nich jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Poniżej dowiesz się, na czym polega i kto może się na niego zdecydować.
Umowa o pracę – co powinna zawierać?
Umowa o pracę jest najczęściej zawieraną umową między pracodawcą a pracownikiem. Umowa stanowi pewne zgodne oświadczenie woli obydwu stron, co do wypełniania obowiązków zawartych w treści dokumentu.
Samochód w firmie – kupno, leasing, a może wynajem?
Tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy bardziej opłaca się leasing, wynajem czy zakup auta firmowego. Wszystko zależy od specyfiki działalności firmy, potrzeb transportowych, korzyści podatkowych i aktualnej sytuacji ekonomicznej. Na co zwrócić uwagę, wybierając rodzaj finansowania?
Środki trwałe – czym są i co warto o nich wiedzieć?
Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą to na pewno wykorzystujesz do tego materiały, urządzenia, maszyny czy lokale użytkowe, które można zaliczyć do środków trwałych. Ich amortyzacja ma wpływ na wysokość płaconego podatku dochodowego, ponieważ jest kosztem uzyskania przychodu.